یکشنبه ۵ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۷:۱۲
۰ نفر

وحید سعیدی: اکران رویایی دایره زنگی با فروش میلیاردی‌اش در تهران آرام‌آرام به روزهای پایانی خود نزدیک می‌شود تا دست‌اندرکاران تولید این فیلم در اندیشه تسخیر گیشه سینما‌های آن سوی آب باشند

این ساخته پریسا بخت‌آور از پنجشنبه 16 خرداد‌ماه در دو سینمای اصلی شهر دبی به اکران در‌می‌آید. امیر شجاعی مسئول انتخاب فیلم‌های ایرانی در دبی درباره نحوه اکران این فیلم  می‌گوید: «‌دو سینما در شمال و مرکز شهر دبی پذیرای فیلم دایره زنگی هستند  که اکران این فیلم از روز شانزدهم خرداد‌ماه با برگزاری مراسمی در سالن سینما الغرایر آغاز خواهد شد.

در این مراسم که توسط کمپانی «الماسه» برپا می‌شود علاوه بر پریسا بخت‌آور و سید جمال ساداتیان (تهیه‌کننده) بازیگران این اثر از جمله مهران مدیری، باران کوثری، محمد‌رضا شریفی‌نیا، امین حیایی، نیلوفر خوش‌خلق، بهاره رهنما، صابر ابر همراه با اصغر فرهادی نویسنده فیلمنامه حضور دارند که با اهدای هدایایی نفیس از آنها تقدیر خواهد شد. علاوه بر این سینما که در شمال شهر دبی واقع است سینمای «ابن بطوطه» در مرکز شهر هم این فیلم را اکران خواهد کرد.»

 بنا به گفته شجاعی این فیلم‌ها به مدت یک ماه روی پرده سینماها خواهد بود و بلا‌فاصله پس از آن فیلم «زن‌ها فرشته‌اند» ساخته شهرام شاه حسینی در این دو   سینما به اکران در‌می‌آید. پیش از این و از اواخر اسفند  1386 فیلم سنتوری به مدت 45 روز روی پرده بود که مخاطبان استقبال بسیاری از آن به عمل آورده بودند.

اینکه چرا از میان فیلم‌های آماده نمایش سینمای ایران این آثار برای نمایش در دبی انتخاب شده‌اند، سئوالی که شجاعی به آن اینگونه پاسخ می‌دهد: «حضور بازیگران مطرح و موضوع فیلم از یک سو و فروش خوب آن در تهران نکاتی است که ما برای انتخاب آثار در نظر می‌گیریم.

البته در این میان ما علاوه بر مخاطب ایرانی به جذب مخاطبان بومی دبی هم توجه داریم به همین منظور برای گزینش فیلم‌ها شاخصه‌های اجتماعی و فرهنگی شهر دبی را هم در نظر می‌گیریم، بر همین اساس فیلم‌های ایرانی با زیر‌نویس عربی اکران می‌شوند.»

اکران قطعی زن‌ها فرشته‌اند در دبی
پس از اکران فیلم کلاغ‌پر نخستین ساخته سینمایی شهرام شاه‌حسینی در سینما‌های دبی و استقبال مخاطبان از آن، دومین اثر سینمایی او با نام «زن‌ها فرشته‌اند» نیز از یک ماه دیگر در سینماهای این شهر به اکران در‌می‌آید.

این فیلم که مضمونی کمدی دارد با بازی امین حیایی، نیکی کریمی‌، محمد‌رضا شریفی‌نیا، مهتاب کرامتی، لادن طبا‌طبایی و لیا اوتادی هم‌اکنون در سینماهای تهران در حال اکران است.

منبع: همشهری امارات

کد خبر 53018

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز